Basen

Lubicie pływać? Jak często chodzicie na basen? To kolejna forma aktywności którą polecam i w miarę możliwości korzystam z niej jak najczęściej

1268-3757

Oto kilka wskazówek, które mam nadzieję, że przekonają cię do takiej formy aktywności.

Pływanie to jedna z najlepszych form ruchu, ponieważ nie obciąża stawów, a wzmacnia mięśnie, pomaga modelować sylwetkę, wspomaga krążenie.

STYLE PŁYWACKIE

Najprostszy z nich to styl grzbietowy. Leżymy na plecach z twarzą wychyloną nad powierzchnią wody, rękami wykonujemy silne wymachy za siebie, zaś nogami mocne wybicia wody w górę. Gdy pływamy stylem grzbietowym, pracują mięśnie rąk i nóg, a także brzucha, pośladków, które trzeba spiąć, by utrzymać się na wodzie w pozycji leżącej.

Pływanie żabką inaczej stylem klasycznym to na naśladowaniu ruchów pływającej żaby. Jest to symetryczny styl pływania – tzn. prawa i lewa strona ciała wykonują jednocześnie te same ruchy. Żabka rozbudowuje mięśnie klatki piersiowej. Podczas pływania intensywnie pracują mięśnie rąk i nóg.

Kraul jest najszybszym z czterech podstawowych stylów pływackich. Polega na wykonywaniu tak zwanych nożyc nogami, przy równoczesnym naprzemiennym ruchu rąk. Prawidłowe wykonanie tej techniki wymaga ćwiczeń. Jej opanowanie odwdzięczy nam się szybkim pokonywaniem długości basenu.

Styl motylkowy (motylek, delfin) uważany jest za najtrudniejszy. Wymyślił go w 1935 r. fizyk Volney Wilson. Wymaga siły, koordynacji ruchów, umiejętności „falowania” w wodzie.

Jakie są zalety pływania?

WZMOCNIENIE MIĘŚNI KRĘGOSŁUPA

Pływanie wzmacnia kręgosłup i pomaga eliminować różne jego schorzenia i deformacje.

LEPSZA KOORDYNACJA CIAŁA

Pływanie wymaga dobrej synchronizacji wszystkich naszych kończyn. Częste ćwiczenie pływania wpływa na poprawę koordynacji. W trakcie pływania angażujemy do pracy wszystkie mięśnie naszego ciała.

UTRATA ZBĘDNYCH KILOGRAMÓW

Pływanie jest jedną z najbardziej efektywnych aktywności w walce z zbędnymi kilogramami , pomaga spalić nadwyżkę kalorii. Przyspiesza ono także przemianę materii, poprawia trawienie i reguluje poziom cholesterolu. Jeśli chcesz przejść na dietę pomyśl jaka aktywność fizyczna będzie dla ciebie najlepsza . Basen będzie świetnym wyborem, ponieważ jest on najmniej obciążającą aktywnością, która częściej kojarzy się z relaksem i zabawą , a nie z wysiłkiem. Dodam ,że w ciągu godziny intensywnego pływania można spalić do 600 kcal!

LEPSZY SEN

Jeśli cierpimy na bezsenność lub sypiamy nieregularnie, mając znaczne problemy z zaśnięciem, koniecznie powinniśmy wybrać się na basen. Wystarczy tylko godzina, aby następnie poczuć przyjemne odprężenie i zrelaksowanie, które zaowocuje lepszą jakością snu.

POPRAWA WYDOLNOŚCI PŁUC

Pływanie ma korzystny wpływ na układ oddechowy, bo zwiększa się pojemność płuc. Zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu, zawału serca i cukrzycy.

AEROBIK w wodzie

Jeśli nie umiesz pływać, a chcesz poprawić kondycję fizyczną, elastyczność ciała, wymodelować sylwetkę, wzmocnić mięśnie, poprawić wygląd skóry, zredukować cellulit, zapobiec osteoporozie, schudnąć to zapisz się na AQUA AEREOBIK.

Woda ułatwia wykonywanie ćwiczeń, które dla wielu bywają niemożliwe do zrobienia na sali. Nie obciążają kręgosłupa, stawów, więzadeł ani ścięgien. Opór wody zastępujący ciężarki. Aqua aerobik polecany jest jako forma usprawnienia dla osób otyłych, po operacjach, cierpiących na artretyzm, mających problemy z układem kostno-stawowym.

Oczywiście sporty wodne możesz uprawiać nie tylko na basenie. Zwracaj uwagę na czystość zbiornika wodnego w którym zamierzasz pływać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *