Dieta w insulinooporności

Najważniejsze to zadbać o prawidłową dietę. Insulinooporność może prowadzić do cukrzycy , więc bardzo ważne jest by zadbać o swoje zdrowie.

Została Ci postawiona diagnoza insulinooporności i co teraz?

Najważniejsze to zadbać o prawidłową dietę.
Insulinooporność może prowadzić do cukrzycy, więc bardzo ważne jest by zadbać o swoje zdrowie.

Ze swojego jadłospisu wyeliminuj cukier i produkty o wysokim indeksie glikemicznym.

Informacje o zawartości IG w produktach znajdziesz bez problemu w internecie.

Niski indeks glikemiczny < 55
Średni indeks glikemiczny 56-69
Wysoki indeks glikemiczny >70

WYSOKI IG
115
Piwo
110
Glukoza (dekstroza)
100
Skrobia modyfikowana , syrop glukozowy ,syrop ryżowy , mąka ryżowa
95
Mąka ziemniaczana, pieczone ziemniaki , smażone ziemniaki, frytki, pieczywo białe, bezglutenowe
90
Ryż biały rozgotowany, bułka biała hamburgerowa
85
Kukurydza dmuchana (popcorn), mączka kukurydziana, mąka biała pszenna, maranta, marchew (gotowana), pieczywo białe tostowe, płatki kukurydziane (cornflaces), ryż błyskawiczny, ryż dmuchany, ryż instant, ryż zwykły (klejący się), rzepa (gotowana), seler korzeń (gotowany), tapioka, puree ziemniaczane
80
Arbuz
75
Dynia, lasagne (z białej mąki pszennej), mleko ryżowe (z cukrem), pączki, wafle (z cukrem), amarantus dmuchany
70
Bagietka z białej mąki, bajgiel, banany dojrzałe, batonik czekoladowy (z dodatkiem cukru), herbatniki, bułeczki drożdżowe śniadaniowe, chipsy ziemniaczane, croissant, cukier biały krystaliczny, cukier brązowy, daktyle, gnocchi (kopytka), kalarepa , maca z białej mąki ,mąka kukurydziana , napoje słodzone i gazowane typu cola ,oczyszczone płatki zbożowe (z dodatkiem cukru) , proso , ravioli z białej mąki pszennej , risotto , ryż zwykły biały , suchary, syrop z melasy , taco , tagliatelle (knedle) , ziemniaki obrane gotowane w wodzie z solą , ananas (z puszki)
65
Bób (gotowany) ,baton Mars, Sneakers , burak czerwony gotowany , chiński makaron z ryżu , chleb żytni , konfitura z cukrem , kukurydza , kuskus , marmolada z dodatkiem cukru , musli (słodzone cukrem lub miodem) , pieczywo ciemne na zakwasie , pieczywo z mąki z pełnoziarnistej , rodzynki , sorbet (z dodatkiem cukru) , syrop klonowy , ziemniaki gotowane w mundurkach
60
Bułka maślana , czekolada w proszku (z cukrem) , kasza manna z twardego ziarna , kasza perłowa , kasztan jadalny , lasagne (pełnoziarnista) , lody śmietankowe (z dodatkiem cukru) , majonez (kupny) , mąka z pełnego przemiału, melon (miodowy) , miód , morele (z puszki w syropie) , owsianka , pizza , ravioli (z mąki durum) , ryż długoziarnisty , ryż jaśminowy , brzoskwinie ( z puszki w syropie)
55
Kaszka bulgur (gotowana) ,keczup , maniok (słodki) ,musztarda (z dodatkiem cukru) , nutella, papaja (świeże owoce) , ryż czerwony , sok z mango (niesłodzony) , sok z winogron (bez cukru) , spaghetti (gotowane na miękko) ,sushi.

Tych produktów najlepiej unikać .

Swoją dietę wzbogać o produkty bogate w błonnik pokarmowy. Ważne żeby jego ilość zwiększać stopniowo , aby ustrzec się przed dolegliwościami ze strony układu trawienia.

Zrezygnuj z żywności przetworzonej , jest ona bardzo często bogata w cukier itp. niezdrowe dodatki.
To bardzo ważne !!!!! Czytaj etykiety kupowanych produktów, sprawdzaj ich skład.

Jedz jak najwięcej warzyw , najlepiej w postaci surowej.
Pamiętaj , że gotowanie , obróbka termiczna zwiększa indeks glikemiczny produktów.
Dotyczy to nie tylko warzyw , ale innych artykułów spożywczych. Dlatego gotuj żywność krótko , najlepiej na parze ( ten rodzaj obróbki termicznej żywności pozwala na najmniejszą utratę witamin i składników mineralnych).

Na wzrost IG w produktach żywnościowych ma wpływ również ich rozdrabnianie.

Możesz jeść owoce , najlepiej wybieraj takie o niskim lub średnim IG. Wybieraj owoce mniej dojrzałe.

Żeby ograniczyć skok cukru po zjedzeniu owoców , dobrze jest je połączyć z białkiem np. z jogurtem naturalnym lub tłuszczem np. oliwą z oliwek.

Wybieraj węglowodany złożone – pełnoziarnistą mąkę, makaron , chleb razowy , grube kasze itp.

Te zmiany wprowadź na stałe do swojego jadłospisu.

Pokaż

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *