Jak się nie przejeść w święta , co zrobić gdy jest już za późno

Jak uniknąć przykrych skutków przejedzenia , jak sobie radzić gdy zjemy za dużo.

   Święta to cudowny czas , który spędzamy zazwyczaj w rodzinnym gronie i przy bogato zastawionym stole.

W wielu domach 12 tradycyjnych potraw zamienia się w 20 , wszystko jest pyszne i aż szkoda nie spróbować. Poza tym nie wypada nie spróbować żeby gospodarzom nie było przykro.

Po świętach wchodzimy na wagę i ogarnia nas przerażenie .

Jak to możliwe ,że w ciągu tych 2-3 dni przytyliśmy kilka kilogramów?

Jak sobie z tym poradzić ? Jak uniknąć świątecznego przejedzenia?

 

Przede wszystkim wskazany jest umiar. Spróbuj wszystkich potraw , ale po trochu. Nie jedz wszystkiego od razu , rozłóż posiłki w czasie.

Jeśli to ty przygotowujesz świąteczne potrawy dodaj do nich zioła , przyprawy ułatwiające trawienie takie jak kminek, kolendra , koper , mięta , tymianek i lubczyk .

Warto też zadbać o wątrobę , która w święta ma naprawdę duuużo pracy.

Polecam do stosowania osłonowego na wątrobę ostropest plamisty. Swoje działanie zawdzięcza on zawartości sylimaryny. Stosowany jest na przykład w leczeniu zatruć alkoholem , a nawet toksynami muchomorów.

Oto przepis na odwar:

2 płaskie łyżki mielonych nasion ostropestu zalewamy w garnuszku szklanką wody .Podgrzewamy delikatnie przez 10 minut , tak aby nie doprowadzić do wrzenia. Gdy przestygnie wypijamy .

Tak przygotowany odwar możemy pić dwa razy dziennie.

W leczeniu zatruć pokarmowych świetnie sprawdzają się napary z mięty pieprzowej i rumianku oraz popularna nalewka orzechowa z zielonych orzechów włoskich.

Napar z rumianku polecany jest też w leczeniu stanów zapalnych przewodu pokarmowego, zgagi.

Warto wiedzieć ,że lampka czerwonego wytrawnego wina wspomaga trawienie tłustych potraw.

Jeśli tylko masz możliwość nie siedź cały dzień za stołem , idź z rodziną na spacer. Ruch to zdrowie i wspomaga proces trawienia.

Wesołych świąt !

Zapraszam https://fitmarzenia.pl/sklep/

Pokaż

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *