Macierzyństwo

Jesteś mamą? O tym jak ważne jest byś troszcząc się o dzieci nie zapominała o dbaniu o siebie.

Focused new mom holding baby, consulting internet, talking on cell. Portrait of young woman and cute little child in home interior. Wireless connection concept

Przyjście na świat dziecka zmienia nasze życie. Ja już zdążyłam zapomnieć jaka to rewolucja, gdy 2 lata temu pojawiła się moja córeczka.

Przed narodzinami łatwo było wygospodarować czas dla siebie, a teraz nagle okazało się, że wszystko kręci się wokół małego szkraba i nie ma go na nic. Maluch wymaga uwagi niemalże non stop.

Ciężko wygospodarować wolną chwilę na aktywność fizyczną ale nie oznacza to, że jest to niemożliwe. Możesz, a nawet powinnaś zadbać o siebie. Szczęśliwa mama to szczęśliwe dzieci.

Nie ważne czy zostajesz mamą pierwszy czy kolejny raz. Przy drugim dziecku masz większe doświadczenie ,ale nie oznacza to wcale , że jest łatwiej. Liczba szkrabów do ogarnięcia gwałtownie zmniejsza czas jaki zostaje nam dla siebie.

Gdy dzieci usypiają ty padasz zmęczona i marzysz tylko by przyłożyć głowę do poduszki. A gdzie tu mówić o zrobieniu czegoś dla siebie . Poza tym niemowlę budzi się kilka razy w nocy ( w najlepszym wypadku ), a ty coraz bardziej przypominasz zombie.

Dlatego chociaż raz w tygodniu zrób sobie wychodne . Poproś męża, mamę , sąsiadkę o opiekę nad dzieckiem, a sama zrób coś co lubisz. Spotkaj się z przyjaciółką, idź do kina, na spacer , do fryzjera . Ciesz się tym czasem i nie miej wyrzutów sumienia , że nie spędzasz go z dzieckiem.

Każdy z nas tego potrzebuje. Dziecko jest pod twoją nieobecność pod dobrą opieką i zapewniam cię ,że ty bardziej przeżywasz rozłąkę niż ono.

Apropos aktywności fizycznej po urodzenia dziecka to możesz poszukać klubu fitness, który oferuje ćwiczenia dla mam z dziećmi. W obecnym czasie możesz poszukać ćwiczeń online . To dobry pomysł na połączenie aktywności z zabawą.

Przypominam ,że formą aktywności są też spacery i nawet teraz możesz wybrać się z dzieckiem w jakieś odludne miejsce. Przyniesie to korzyść dla was obojga.

Jeśli karmisz piersią powinnaś szczególnie zadbać o swoją dietę. W obecny, czasie nie ma czegoś takiego jak dieta matki karmiącej i poza oczywistymi ograniczeniami dotyczącymi potraw ciężkostrawnych , surowego mięsa itp. Nie ma szczególnych zaleceń.

Ważne jednak ,aby dostarczyć swojemu organizmowi wszelkich niezbędnych substancji odżywczych. Nasze ciało nie tylko musi się zregenerować po ciąży i porodzie , ale i produkować mleko dla dziecka . Dieta matki karmiącej powinna być wzbogacona o dodatkowe 500 kcal dziennie.

Nawet jeśli nie karmisz piersią zadbaj o zdrową dietę. Jedz warzywa , owoce, pełnoziarniste pieczywo, chude mięso ,inne źródła białka takie jak jajka , rośliny strączkowe, ryby. Nie zapominaj o zdrowych tłuszczach , które znajdziesz w oliwie, orzechach , awokado i rybach. To świetne źródło kwasów Omega. Jeśli nie lubisz ryb warto sięgnąć po roślinną Omegę, jej producentem jest firma Juice Plus. Możesz ją kupić na juiceplus.com

Kwasy Omega biorą udział w prawidłowym funkcjonowaniu mózgu i układu nerwowego. Dodatkowo wzmacniają naszą odporność. Ważne jest zachowanie właściwych proporcji między kwasami Omega 6 i 3. Badania wykazują ,że dostarczamy za mało Omega 3 i zdecydowanie za dużo Omega 6 .
Nasz organizm nie jest w stanie ich samodzielnie wytworzyć i dlatego musimy je spożywać w naszej diecie.

Jesteś mamą małego dziecka i borykasz się z problemem zbędnych kilogramów po ciąży?
Czy można bezpiecznie schudnąć karmiąc piersią? Tak , ale pod warunkiem spożywania dobrze zbilansowanej diety. To szczególnie ważne ,żeby było to fachowo przygotowany jadłospis.
Ja karmiąc piersią schudłam 17 kg , ty też tak możesz. Skontaktuj się ze mną , a pomogę Ci.

Pokaż

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *