Spacery – świetny sposób na zachowanie zdrowia

Spacer to niedoceniana forma aktywności fizycznej

Już Hipokrates docenił spacery stwierdzając, że „chodzenie jest najlepszym lekarstwem dla człowieka”.
Do chodzenia nie potrzebujemy żadnego specjalistycznego sprzętu, trenera, szczegółowych planów treningowych czy drogich karnetów do fitness klubu. Bieganie, siłownia, jazda na rowerze, narażają nas ponadto na niebezpieczeństwo uszkodzenia mięśni, zerwania ścięgien czy nawet złamań w wyniku wypadku na drodze.
Warto zadbać o wygodne obuwie i ubranie dostosowane do warunków atmosferycznych. Zadbaj o swój komfort podczas spaceru. Zabierz ze sobą butelkę z wodą i zdrową przekąskę np. jabłko.
Jeśli potrzebujesz odpocznij w trakcie.
Jeśli myślisz o Nordic walkingu, który jest jedną z ostatnio coraz bardziej popularnych form spaceru powinieneś zainwestować w kijki. Chodzenie z kijkami zostanie docenione przez osoby, które nie lubią biegania lub nabawiły się już wcześniej kontuzji. Zalety nordic walking to m.in. redukcja obciążenia stawów skokowych, biodrowych czy kolanowych oraz kręgosłupa.

Spacer ma wiele zalet i jest to forma aktywności prawie dla każdego.

Jego główne plusy :
-wzmacnia układ krwionośny
-rozluźnia mięśnie szyji , barków
-w przeciwieństwie do biegania nie obciąża stawów kolanowych
-wzmacnia mięśnie całego ciała
-poprawia wydolność organizmu i kondycję
-przyjemna forma spędzania czasu, poprawia nastrój oraz wpływa na jakość snu
-pomaga w spalaniu kalorii i trzymaniu wagi

Chodząc w umiarkowanym tempie przez godzinę, spalamy aż 360 kcal.

Spacery sprzyjają poprawie nastroju. Możemy wyjść na łono natury , obcować z przyroda i podziwiać ją . Pomagają rozładować stres, a także wspomagają walkę z bezsennością.
Spacerując wzmacniamy kości i stawy – stawy narażone są na częste przeciążenia. Stawy należy regularnie ćwiczyć, aby nie doszło do ich zastania czy poważniejszych schorzeń. To samo dotyczy mięśni i kości.

Nasz organizm trzeba stopniowo przyzwyczaić do długich spacerów. Zacznijmy spacer od mniejszego dystansu , utrzymując stałe, umiarkowane tempo, a każdego kolejnego dnia dodajmy do spaceru dodatkowe 500 kroków. Tak by osiągnąć pożądany dystans 5 tysięcy kroków i więcej.
Bardzo popularne ostatnio aplikacje w telefonie do liczenia kroków bardzo ułatwią nam śledzenie naszych postępów i będą działać motywująco. Jeśli chcesz możesz zainwestować w multimedialną opaskę sportową, która mierzy nie tylko dystans , ale i tętno ciśnienie i inne nasze parametry. Szeroki wybór sprawia , że każdy znajdzie coś dla siebie. Ja korzystam z Huawei Band 3 pro i jestem z niej bardzo zadowolona.

Ja gdy tylko mogę wybieram spacer, zamiast jazdy samochodem czy komunikacją miejską.

W zeszłym roku brałam udział w biciu rekordu kroków . Uczestniczyli w tym przedsięwzięciu przedstawiciele kilku województw , dla których ważne jest promowanie zdrowego stylu życia.

Długość i intensywność, częstotliwość spacerów dostosuj do swoich indywidualnych możliwości.
Nie każdy musi bić rekordy. Nie każdy musi uprawiać wyczynowo sport czy wykonywać forsowne ćwiczenia . Dla mnie ważne jest czerpanie przyjemności z aktywności fizycznej. To nie ma być kara tylko nagroda , coś co sprawia frajdę.

Posiadanie psa jest świetną motywacją do codziennych spacerów. Jednak pamiętaj ,że posiadanie zwierzęcia to wydatki , odpowiedzialność i mnóstwo obowiązków.
Pomijając korzyści zdrowotne, ma też zalety ekonomiczne gdy zamiast jazdy samochodem lub komunikacją miejską wybierzesz przechadzkę. Spacer nic cię nie kosztuje.
Spaceruj bo warto.

Pozdrawiam was mocno Marzena

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *