Warzywa i owoce które pomogą Ci schudnąć

Warzywa i owoce , które pomogą Ci w uzyskaniu i utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Warto dowiedzieć się więcej o ich właściwościach.

Warzywa i owoce są cennym składnikiem naszej diety. Powinniśmy zadbać by znalazły się w każdym posiłku.

Dostarczają nam nie tylko cennych witamin , składników mineralnych, błonnika, ale i wspomagają nasz organizm w walce z nadwagą.

Kalafior – warzywo to jest cennym źródłem witaminy C. Posiada udowodnione działanie antynowotworowe. Jest bogaty w błonnik, nie zawiera przy tym wielu kalorii.

Jabłka – okazuje się, że jabłko zjedzone jako przystawka obniża ilość kalorii spożytych w czasie głównego posiłku. Owoc ten syci w związku z wysoką zawartością błonnika, a antyoksydanty w nim zawarte przeciwdziałają zaburzeniom metabolicznym

Grejpfruty – mają niski indeks glikemiczny . Po ich spożyciu poziom cukru we krwi powoli opada, co sprzyja dłuższemu utrzymaniu uczucia sytości. Osobom, które regularnie spożywają grejpfruty, zwiększa się tempo przemiany materii, pobudza się wytwarzanie soków trawiennych i uregulowana zostaje praca pęcherzyka żółciowego. Wpływają na obniżenie złego cholesterolu i trójglicerydów, pomagają utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi, zawierają błonnik i witaminy (C, A, E, P), karoteny, flawonoidy, pektyny i likopen. Są niskokaloryczne – spożywane z dużymi ilościami białka przyspieszają spalanie tłuszczu i zapobiegają jego odkładaniu.

Ananas – zawiera zestaw enzymów i kwasów owocowych przyspieszających spalanie tłuszczu. Najważniejsza wśród nich jest bromelina – enzym regulujący przemianę materii, pomagający strawić białko i oczyszczający przewód pokarmowy. Substancja ta potrafi ponoć rozłożyć tysiąckrotnie więcej protein, niż sama waży! Jej działanie wspomagają inne składniki zawarte w miąższu ananasa: witaminy C, B, A, PP, duże ilości żelaza i wapnia oraz potas, usuwający z naszego organizmu nadmiar wody i kwas moczowy, co sprzyja w walce z cellulitem. Co ważne dotyczy to świeżego ananasa nie takiego z puszki. Więcej informacji o ananasie znajdziesz tutaj:

Ananas – dlaczego warto jeść

 

Gruszki – owoce te dostarczają cennego błonnika, który opóźnia pojawienie się uczucia głodu.

Pomidory – gdy coś przeżuwasz, ciało wydziela cholecystokininę – hormon, który zwęża odźwiernik żołądka, przez co czujesz się najedzona. Pomidory zawierają oligofruktozę – błonnik, który podtrzymuje działanie cholecystokininy

Seler  – jest bogaty w błonnik, który wspomaga perystaltykę jelit. Zawiera bardzo mało kalorii (100 g bulwy ma zaledwie 7 kcal, a nać jeszcze mniej). Organizm zużywa na jego strawienie więcej energii, niż warzywo to dostarcza. Seler jest więc ma duże znaczenie w diecie osób, które chcą stracić na wadze. Dostarcza dużo witamin (B1, B2, B6, C, E, PP), soli mineralnych, magnezu, wapnia, żelaza, potasu i soli mineralnych.  Szczególnie dobrze jest jeść odmianę naciową selera; jej kruche łodygi o orzeźwiającym smaku nadają się do chrupania na surowo, jako składnik sałatek , kotajli itp.

Ogórek – jest niskokaloryczny. Kilogram ogórków dostarcza zaledwie 150 kcal. Jest bogaty w potas, fosfor i wapń oraz doskonale orzeźwia i gasi pragnienie. Działa moczopędnie, przyczynia się do szybszego usuwania toksyn z organizmu. Trzeba pamiętać, że ogórek zawiera silnie działający enzym – askorbinazę, który niszczy witaminę C , czyli nie powinniśmy go łączyć w sałatce  z warzywami , owocami bogatymi w tą witaminę.

Cukinia – ma mało kalorii , w 100 gramach tego warzywa znajduje się tylko 15 kcal. W jego składzie jest też dawka witamin z grupy B, a szczególnie B2, która uczestniczy m.in. w procesie zamiany węglowodanów na energię. Regularnie spożywana cukinia poprawia trawienie.

100 gram papryki to tylko ok. 30 kcal. Jest bogata w potas i wapń. To także składnica wielu witamin – dostarczy trzy razy więcej witaminy C niż pomarańcze. Cechuje ją również wysoka zawartość witaminy A, która jest silnym przeciwutleniaczem. W papryce znajdziemy też witaminy z grupy B (głównie B6), witaminę młodości E oraz kwas foliowy.

 

Buraki – to nie tylko bulwa, ale także młode liście – botwina to doskonałe źródło witaminy C, E i przeciwutleniaczy. Bulwa dostarcza dużo żelaza i kwasu foliowego. Zawiera również azotany oraz przeciwutleniacze, które mogą pomóc obniżyć ciśnienie krwi.

Karczochy – zawierają niewiele tłuszczu, a dużo błonnika pokarmowego. Zawierają cynarynę – naturalne lekarstwo na  dolegliwości układu pokarmowego, zaparć czy spowolnionego metabolizmu. Pomaga utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi i poprawia trawienie lipidów. Karczochy polecane są również w przypadku kuracji detoksykujących. Chronią wątrobę, a dzięki wysokiej zawartości potasu mają właściwości moczopędne – tym samym pomagają w usuwaniu nadmiaru wody z organizmu i likwidowaniu obrzęków.

 

Mam nadzieję, że przekonałam Cię, że warto jeść warzywa i owoce. Są nie tylko smaczne ale i zdrowe. Owoce świetnie zastępują niezdrowe słodycze.

A tu znajdziesz informacje o przyprawach , które wspomagają odchudzanie :

Przyprawy a odchudzanie

Pokaż

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *